“Mindre mavefedt – mere energi” af Michelle Kristensen

Veltrimmet

Original titel: Mindre mavefedt – mere energi
Forfatter: Michelle Kristensen
Genre: Træning og kostvaner
Sider: 208
Forlag: Lindhardt og Ringhof
Udgivelsesdato: 27. december 2017

DUO stjerner III

 

Tak til Lindhardt og Ringhof for anmeldereksemplaret

Lige siden jeg så, at Michelle Kristensen udkom med en ny bog, har jeg glædet mig helt vildt til at modtage den. Mit førstehåndsindtryk af bogen var helt sikkert også rigtig godt, især angående træningen.

streg

Resumé

Michelle Kristensen er kendt for sin bootcamps. Hun tilbyder et 4 ugers program med en madplan, træning, opskrifter, indkøbslister og en mulighed for at tabe en masse mavefedt og få mere energi. Simpelthen en mulighed for at gå en størrelse mindre på 4 uger. Det handler om at få et sundt liv med et varigt vægttab. Alle hendes opskrifter og træningsplaner er lavet, så de kun tager 20 minutter.

streg

Anmeldelse

Jeg har faktisk ikke været på så mange forskellige kure i mit liv. Jeg har været på et par stykker, da jeg var yngre, men det var mest de lette en af slagsen – hvor var meget lidt træning involveret. Førhen i tiden har jeg virkelig haft problemer med at holde mig aktiv. Der har sofaen bare trukket alt for meget. Men dette føler jeg, at jeg har fået lavet om på, efter at jeg igennem ca. 4 måneder tog 5 kilo på grund af en svær tid i mit liv. Det har bare fået mig til at indse, at jeg bliver nødt til at gøre noget ved mit mavefedt. Så jeg har kun før prøvet at følge en bog i mit liv og det var tidligere på året, så jeg har ikke den store erfaring. Jeg har fulgt Michelle Kristensen på afstand i et år via de sociale medier. Jeg har aldrig før været med på hendes bootcamp, så jeg glædede mig til at se, hvordan det hele fungerede. Men en ting er helt sikkert, og det er at det ikke skal være for kompliceret, fordi så opgiver jeg desværre.

Det betyder også, at det er en af de store ting, som jeg kommer til at bedømme bogen ud af. Er det nogenlunde nemt at forstå opskrifterne, træningsprogrammet og er det nemt at få handlet ind til det og kan det fungere i min hverdag? Det er virkelig de vigtigste elementer for mig, når jeg skal lave en livsstilsændring, fordi det er helt sikkert det eneste der holder. Jeg har prøvet at tabe mig, bare for at tage det hele på igen.

Allerførst vil jeg tage hul på træningen. Fordi det var det første jeg besluttede mig, for at få det ind under huden. Her må jeg virkelig sige, at Michelle er inde på noget af det rigtige. Det var nemt at forstå, øvelserne var nogle man kendte i forvejen, og det kunne virkelig mærkes i kroppen. Jeg sprang nærmest op af sofaen og begyndt på hendes intervaltræning og styrkeøvelser. Det er helt sikkert også noget, jeg kan få til at fungere i min hverdag, fordi at det er ikke et stort forkromet træningssæt man skulle i gang med – ca. en halv time til en time 5 dage om ugen.

Så går vi videre til maden. Her må jeg så sige, at der lige skulle noget planlægning til. Jeg er nok desværre det man kalder kræsen, men vil gerne prøve en masse nyt. Men det betød også, at det ikke var alt jeg lige vidste hvad var, eller hvordan jeg skulle finde det i supermarkedet. Jeg kunne hurtigt se, at det ikke var alt mad, jeg ville komme til at prøve. Men jeg satte hurtigt et par sedler i de ting, som jeg synes så rigtig spændende ud. Jeg blev meget overrasket over, at hun gerne ville have, at man spiser en dessert en gang imellem, og jeg synes det giver god mening, men jeg tror, jeg får svært ved at skille tingene ad, og vil faktisk helst bare holde mig fra alt sødt.

En anden ting jeg glædede mig til at prøve, var den første uge hvor man skal nulstille. Hvad det helt betyder, må du læse i bogen, men det var helt sikkert en ting, jeg synes giver god mening, fordi kroppen har virkelig brug for at komme af med alle affalds- og giftstofferne, og jeg tror virkelig de fylder i kroppen.

Alt andet lige glæder jeg mig utroligt meget til at komme i gang med et varigt vægttab sammen med Michelle Kristensen. Jeg kommer med en opdatering efter 1. februar, med hvordan det er gået for at holde mig til hendes plan i starten af det nye år og 4 uger frem. En god ting at gøre er at følge Michelle Kristensen på de sociale medier, da hun lægger virkelig en masse fantastiske ting, ideer og gode råd op.

streg

Opfølgelse

Hvordan er det så gået – 1 måned efter?
Lad mig starte med at sige, at jeg ikke har fulgt det 100 % hele vejen igennem. Det er sikkert også derfor, at jeg ikke har tabt mig voldsomt. Men jeg har alligevel formået at tabe et par gode centimeter rundt om maven, som jeg er meget tilfreds med. Jeg havde svært ved, at få det hele til at få op i en højere enhed med maden og træningen i en presset hverdag, men jeg forsøgte så godt jeg kunne. Jeg er dog blevet overbevist om, at hvis man følger hendes planer og opskrifter, og giver sig 100 % til det, så kommer man til at tabe sig. Bare følelsen af at min oppustede mave forsvandt, ved at droppe gluten og sukker, og det var virkelig fedt og gjorde uden tvivl mine dage lettere uden mavesmerter.

streg

j

Skrevet af Marie Lorentzen


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code