Filmselskab: 20th Century Fox.
DUO stjerner III

“The Wolverine er klart en film alle X-men fan vil elske! lige nu kan jeg slet ikke vente til den næste film kommer.

Blu-ray versionen af ’The Wolverine’ er spækket op med ekstramateriale, som dedikerede fans helt sikkert vil nyde. Det gjorde jeg i hvert fald – især på et punkt!

streg

Resumé

Logan har skjult sig i Canada, hvor han har isoleret sig fra omverdenen. Han forsøger at lægge sin Wolverine-identitet fra sig og ønsker egentlig bare en ende på sit liv, men da en mand ved navn Yashida, som han reddede under 2. verdenskrig ønsker at sige et sidste farvel, drager han afsted til Japan med Yukio. Hun er blevet sendt af Yashida for at finde Logan, men da de kommer til Japan, viser det sig, at Yashida også har andre bevæggrunde.

streg

Anmeldelse af Filmen

Som stor X-men fan, glædede jeg mig utrolig meget til at se ”The Wolverine” da jeg ikke havde mulighed for at se den, da den var i biografen.
Jeg havde faktisk troede at var en slags forsættelse på ”X-men Origins Wolverine” eller i hvert fald Logan, han sluttede sig til de andre X-men. Så derfor blev jeg meget overrasket, da jeg fandt ud af, det var en forsættelse på de tre første film, men efter at have set filmen, giver det god mening, da den leder hen i mod den kommende X-men fil næste år ”X-men Day Of Future Past”

Filmen byder på alt det vi elsker ved X-men universet. Action, spænding, kærlighed, mutanter, og meget meget mere! Jeg elskede filmen fra start til slut, og kan slet ikke vente til den næste film kommer.
Wolverine er min ynglings person fra universet, så derfor var jeg meget begejstret, da jeg først hørte, at de lavede endnu en film kun med ham, og selvom der efter mit hoved, er nogle fejl i filmen, så synes jeg stadig den var helt fantastisk.
En af de fejl jeg taler om, er at Logan reddede Yashidas liv, flere år før han mødte Stryker og fik ademantium kløer, så derfor kan jeg virkelig ikke forstå hvordan han kan huske ham, da vi ved fra den andre X-men film, at Logan mistede sin hukommelse. Om dette er en fejl, eller jeg gik glip af noget i filmen, ved jeg ikke, men det har i hvert fald undret mig meget.

Filmen vil ikke give særlig meget mening, hvis ikke man har set nogle af de andre X-men film, dog er ”First Class” og ” X-men Origins Wolverine” ikke nødvendig for at forstå handlingen, men de tre originale film er meget vigtig, da Jean spiller en større del omkring Logans ønske om at dø, og hvorfor han ikke længere er sammen med de andre mutanter.

Så har du endnu ikke fået fat i filmen, så skynd dig, for du vil bestemt ikke fortryde det!

Og husk det lille klip efter rulleteksterne (som alle Marvel fans ved, er der ALTID et klip efter teksterne) for det er her vi ser hvordan filmen og ”X-men Days Of Future Past” hænger sammen.

streg

Anmeldelse af ekstramaterialet

Udover ekstramaterialet inderholder blu-rayen også to udgaver af ’The Wolverine’. Det er biografudgaven og en forlænget udgave, som helt sikkert vil være et hit blandt fansene, da man får nogle ekstra scener og tilføjelser til nogle af scenerne. Der er 12 minutters ekstra på den forlængede udgave. Derudover synes jeg, at det er virkelig fedt, at der er undertekster på ekstramaterialet! Det er sjælendt at det sker, så jeg sætter virkelig stor pris på det. Hugh Jackman er også rigtig meget inde over ekstramaterialet, hvor han kommenterer og giver sin mening til kende i rigtig mange klip, hvilket jeg synes var rigtig godt!

The Path of a Ronin

Reflections: The Evolution of Wolverine

I dette klip bliver der fortalt rigtig meget omkring, hvilken rejse det er, at ’Wolverine’ er på. Både på det fysiske, men allermest på det psykiske niveau. Han føler ikke rigtig, at han har et formål med livet, og der sker rigtig meget gennem filmen, som der bliver kommenteret på, så man får et bedre indblik i hvordan ’Wolverine’ tænker og hvorfor han gør, som han gør.

Inspiration: A Ronin’s journey

’The Wolverine’ er baseret på en tegneserie, og i dette klip fik jeg rigtig meget viden omkring, hvad det var for en tegneserie, og hele idéen bag ’Wolverine’ og hvordan det var at skabe filmen med fokus på Japan.

Design: Mastering the Arc

Klippet her giver information omkring hvordan det var at arbejde med den japanske kultur, og hele processen med at følge de japanske traditioner i filmen. Her bliver der også fortalt omkring farverne karakterne bruger i ’The Wolverine’, som skal symbolisere karakternes personlighed. Jeg fik også viden omkring scenerne, der er optaget i Japan, og hvordan de gjorde det. Hele dette klip handler generelt omkring det tekniske og hvordan scenerne er blevet opbygget.

Execution: A killer team

De skuespillere der er med i ’The Wolverine’ viser sig faktisk, at være nærmest nybegyndere, med undtagelse af Hugh Jackman. Jeg synes ikke, at det er noget der kan ses. Jeg troede faktisk at de var store japanske skuespillere, som jeg bare ikke har set før. Men i dette klip bliver der fortalt især om Tao, der spiller Mariko og Rila, der spiller Yukio. Derudover viser klippet en masse omkring action scenerne og våbnene der er brugt i ’The Wolverine’.

Hugh Jackman: The Man behind the Mutant

Ganske kort kan du i dette klip få en masse information omkring Hugh, Logan og ‘Wolverine’ i forhold til filmen.

Alternative ending

Jeg kunne godt have undværet denne del, og i stedet have brugt nogle slettede scener eller andet sjovt, da jeg synes, den er lidt tam. Altså denne alternative slutning og den rigtig slutning er meget lidt forskellige, så for mig betød det ikke så meget.

X-men: Days of Future Past set tour

Lige netop dette klip er det, hvor jeg sidder og klapper I hænderne af glæde! Virkelig super fedt, at få lov til at få et indblik i den næste x-men film, som jeg bare glæder mig vildt meget til at se! Dette klip er virkelig alt hvad jeg forventede og meget mere, og jeg er rigtig glad for, at det er kommet med her i ekstramaterialet på ’The Wolverine’. Glæd dig til at se det!

streg

AM DUO

Mathilde DUOSkrevet af Anne Mette Bach Jeppesen og Mathilde Alfang